Pytanie:
Sept. 29, 2017
mimo prawie 50 lat borykam się z ciągłymi wypryskami w okolicach czoła mimo praktycznej eliminacji z diety cukru, nawet małe ilości tłuszczu np masła ( próbowałem również olej kokosowy virgin, smalec gęsi) nasilają objawy. Mleko czy jogurty, niestety nasiona orzechy, płatki w tym owsiane również ten sam skutek, co w takim razie jeść lub usunąć ten problem ? Nadmieniam,że mam tłusta cerę i nerwową pracę , mam tez problemy z naglącymi parciami na pęcherz i ( przy braniu leku vesicare jest lepeiej ale ma skutki uboczne) dlatego dietwa z surowych owców warzyw działą tez na mnie silnie mocozpędnie
Odpowiedzi:
Angelika Kowalewska
Oct. 6, 2017
proszę skonsultować swój przypadek z endokrynologiem, przy bardzo mocnym trądziku w tym wieku i stresująca praca może nasliać objawy.
Anna Szponar
Oct. 2, 2017
Witam, Jeżeli trądzik jest nasilony to niestety nie obejdzie się bez wizyty u dermatologa. Uważam również że należałoby zrobić testy na nietolerancje i alergie pokarmowe. Dobrze byłoby dobrać odpowiedni probiotyk i stosować go przez co najmniej 3 miesiące (najlepiej jeśli probiotyk zostałby dobrany na podstawie badania mikroflory jelitowej). To co na razie można wprowadzić to picie zielonej herbaty (1-2 szklanek dziennie nawet pomimo jej działania moczopędnego) oraz wspomaganie suplementacyjne cynkiem, choć uważam że dawkowanie preparatu cynku dobrze byłoby skonsultować z dermatologiem, tak by nie kolidował z podjętym leczeniem. Na podstawie tak krótkiej charakterystyki problemu ciężko podać dokładniejsze wskazówki. Należałoby prowadzić dzienniczek żywieniowy i wpisywać tam wszystko co się z jadło i o jakiej porze, jak również wpisywać do niego odczucia co do stanu skóry. Nie wiadomo również czy cukier został wyeliminowany, bo być może jest dalej spożywany w formie ukrytej. Do tego należy spożywać jak najwięcej warzyw, które mają działanie przeciwzapalne bardzo cenione przy leczeniu trądziku. pozdrawiam serdecznie :) Mgr Anna Szponar Dietetyk Kliniczny
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie.
Musisz napisać jeszcze 50 znaków
Zadaję pytanie