Pytanie:
Jan. 23, 2018
Po chemioterapii strasznie wymiotuję i czuję się bardzo słabo, boli mnie głowa. Czuję się po prosu osłabiona, odwodniona. Piję dużo wody mineralnej ale daje to średni efekt. Czym powinnam się nawadniać?
Odpowiedzi:
Julia Dzik
Jan. 24, 2018
Niestety chemioterapia jest wyniszczająca dla organizmu. Odwodnienie jest głównie wynikiem wymiotów i ewentualnej biegunki. Przeciętnie każdy powinien spożywać od 1,5 do 2l wody dziennie. Na pewno należy się nawadniać wodą wzbogaconą w składniki mineralne. Woda jest najlepiej nawadniającym płynem, ale oczywiście inne napoje też posiadają takie właściwości. Polecam soki owocowe i warzywne, które nie są dosładzane i nie zawierają żadnych słodzików. Proszę unikać mleka jeżeli ma Pani biegunkę, gdyż może ono zaostrzyć dolegliwość. Ilość zalecanej wody, jest dostarczana nie tylko w wypijanych płynach, ale również w pożywieniu. Dla przykładu, zupa jest bardzo dobrym źródłem wody dla organizmu.
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie.
Musisz napisać jeszcze 50 znaków
Zadaję pytanie