Pytanie:
Aug. 1, 2017
Mam ciągle mocno wzdęty brzuch i duże problemy z zaparciami. Kupiłam nawet błonnik i łykam go codziennie, ale mam wrażenie jakby było jeszcze gorzej. Co powinnam zrobić?
Odpowiedzi:
5/5
Julia Nowak
Aug. 24, 2017
Zaparcia mogą byś spowodowane odpowiednią ilością błonnika, ale za małą ilością wody wypijanej w ciągu dnia. Na początek spróbowałabym kontrolować ilość płynów (nie kaw, czy herbat, a wody własnie) . Jeśli to nie pomoże to są dwa rozwiązania, albo dietoterapia, a jesli to nie pomoże to w stateczności lekarz :) Jednak patrząc na pytanie (po łykaniu gorzej) jestem na 90% pewna, że to kwestia za małej ilości wody w ciągu doby. Pozdrawiam, Julia
5/5
Agnieszka Ciotucha
Aug. 17, 2017
Dzień Dobry, Proszę sprawdzić produkty z grupy Foodmaps, które mogą być problemem. Nalez je wyeliminować z diety na około 2-3 tygodni. Za mało informacji,abym mogła Pani więcej pomoc. Pozdrawiam serdecznie. Agnieszka Ciotucha
Paulina Chrzan
Aug. 11, 2017
Czy pomimo stosowania błonnika pije Pani odpowiednie ilości wody? Błonnik bez odpowiedniego nawadniania organizmu skleja się i przynosi odwrotny efekt do zamierzonego. Warto wypijać minimum 1,5l dziennie wody, najlepiej ok. 2 l. Jeżeli mimo tego, zaparcia dalej będą występowały, warto zapytać farmaceutę lub lekarza czy w Pani przypadku można stosować Debutir (nie wiem, czy ma Pani jakieś jednostki chorobowe). Jest to środek działający na problemy z zaparciami praktycznie od pierwszego zastosowania. Warto rozważyć jego stosowanie, jeżeli błonnik spożywany w diecie nie przynosi rezultatów. W razie dodatkowych pytań, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam!
Joanna Kadowska
Aug. 6, 2017
Można się zastanowić nad probiotykoterapią. Podejrzewam że muszą też istnieć błędy żywieniowe.
5/5
Piotr Żeberkiewicz
Aug. 5, 2017
Być może problemem jest zbyt duża ilość błonnika w diecie. Nie da się jednoznacznie powiedzieć co można zrobić ponieważ zagadnienie może mieć bardzo wiele przyczyn.
5.0/5
Monika Wojteczko
Aug. 2, 2017
Myślę, że warto zainwestować w dobrej jakości probiotyk i oczywiście pić dużo wody.
5/5
Małgorzata Gajewczyk
Aug. 2, 2017
Dzień dobry. Należałoby przyjrzeć się diecie. Być może jest w niej wystarczająco dużo błonnika, a suplementowanie go może pogorszyć sytuację. Ważna jest też dobowa ilość spożywanych płynów. Być może jest ich za mało - może to powodować zaparcia. Przyczyną może być też nieodpowiednia dieta, nietolerancja pokarmowa lub zaburzenia mikroflory jelitowej. Przyczyn jest wiele, dlatego najlepiej spotkać się z dietetykiem i skonsultować. Pozdrawiam
Wciąż szukasz odpowiedzi? Zadaj nowe pytanie.
Musisz napisać jeszcze 50 znaków
Zadaję pytanie